بهترین مارک خازن کولر گازی

فروشگاه بانه حراج یکی از بهترین مراکز خرید تلویزیون در تهران می باشد.

خرید تلویزیون در تهران را می توانید با بهترین قیمت از فروشکاه بانه حراج تهیه کنید.

برای مشاوره رایگان تماس بگیرید

09901680274

بهترین مارک خازن کولر گازی

خازنی که در کولر گازی وجود دارد یک قطعه الکتریکی و متشکل از دو صفحه موازی فلزی است که توان ذخیره بار و انرژی الکتریکی را دارد. وقتی این دو صفحه در مجاورت هم هستند و هیچ تماسی با هم ندارند، فاصله میان آنها به قدری کم می شود که امکان منتقل شدن الکترون ها از صفحه ها به هم وجود دارد. در خازن های مختلف این ماده می تواند از جنس گاز، مایع یا جامد باشد که به آن دی الکتریک می گویند. نقش خازن در کولر گازی به راه انداختن موتور فن و کمپرسور و ایجاد گشتاور اولیه در زمان کار کمپرسور است. یکی از اشکالات متداول کولرهای گازی خراب شدن خازن ها است. به همین دلیل مهم است که بهترین مارک خازن کولر گازی را بشناسید تا در زمان تعویض انتخاب مناسبی داشته باشید.  

کاربرد خازن

خازن نقش مهمی در کولر گازی دارد و راه اندازی موتور فن ها بدون خازن ها ممکن نیست. خازن می تواند با خازن کمپرسور ادغام شود.  کاربردهای زیاد خازن عبارت اند از:

  • از خازن در مدارهای صوتی استفاده می شود.
  • برای حذف کردن ولتاژ دی سی از سیگنال های صوتی هم خازن را به کار می برند.
  • از خازن در مدارهای نوسان ساز نیز استفاده می شود.
  • برای این که بتوان انرژی را در کمپرسور ذخیره کرد وجود خازن لازم است.
  • برای ایجاد تأخیر در وسایلی مثل تایمر چراغ ها نیز خازن کار می گذارند.
  • خازن در منبع تغذیه نقش تبدیل ولتاژ متناوب به مستقیم را دارد.

انواع خازن

در کولرهای گازی از انواع خازن ها با برندها و ظرفیت های مختلف استفاده می شود که عبارت اند از خازن الکتریکی و خازن خشک. خازن الکتریکی که به آن روغنی یا دائم کار هم گفته می شود ظرفیت کم و ولتاژ بالایی در مقایسه با خازن خشک دارد. این خازن به صورت مداوم و موازی میان سیم پیچ های استارت و رانینگ بسته می شود و در رله های ولتاژی و اتصال مستقیم به کمپرسور به کار برده می شود.

خازن خشک را با نام راه انداز یا استارت نیز می شناسند که برای کار متناوب و غیر دائم مورد استفاده قرار می گیرد. ظرفیت بالا و ولتاژ کمی در مقایسه با ولتاژهای روغنی دارد. به صورت لحظه ای به مدار وارد و همراه سیم پیچ استارت از مدار خارج می شود. خازن خشک را سیم پیچ استارت سری می بندند و در موتورهایی که سیم پیچ استارت از مدار خارج می شود به کار برده می شود. در رله های جریانی و ولتاژی هم کاربرد دارد.

در کولرهای گازی سه نوع خازن به کار برده می شود که شامل خازن مربوط به کمپرسور، خازن مربوط به فن بیرونی و خازن مربوط فن داخلی می شود. این قطعات قابلیت موازنه کردن تغییر ولتاژ و کاربرد در نقش فیلتر جریان هوای مستقیم را نیز دارا هستند. 

نشانه های خرابی خازن کولر گازی

از آنجا که خازن به طور مستقیم با کمپرسور کولر گازی در ارتباط است، وقتی خراب شود و دچار مشکل شود کمپرسور کار نمی کند و کولر روشن نمی شود. وقتی خازن ضعیف باشد می تواند موجب آمپر کشیدن کمپرسور شود. در موارد بسیاری خازن های کولرهای گازی نیاز به تعویض دارند که برای تهیه آن باید به مراکز معتبر مراجعه شود.

یکی از نشانه های خراب شدن خازن کولر گازی این است که فن کولر گازی روشن نشود و موتور آمپر بالا باشد. یکی دیگر از نشانه های خرابی آن نیز روشن شدن فن بدون استارت خوردن کمپرسور است. در صورتی که کولر گازی روشن شود ولی کمپرسور استارت نخورد، خازن مشکل پیدا کرده است.

علت های خراب شدن خازن کولر گازی

احتمال خراب شدن خازن کولر گازی به علت های مختلف وجود دارد. یکی از این دلایل بالا رفتن دمای کارکرد کولر گازی است. خازن دارای دو صفحه فلزی می باشد. نحوه قرارگیری آن ها به صورت موازی است. در اظراف ای دو صفحه از روغن پوشیده شده که این روغن حرارت ایجاد شده را دفع می کند. وقتی حرارت بیشتر از حد به خازن وارد شود، خازن نمی تواند حرارت را به تناسب تبادل کند و خراب می شود. حرارت بیشتر از اندازه موجب حذف ویژگی دی الکتریک ها می شود. به این ترتیب صفحه های رسانا مستقیم به هم متصل می شوند و خازن می سوزد. بالا رفتن دما در بخش بیرونی یا کندانسور دستگاه از نشانه های خراب شدن خازن است.

تغییر ناگهانی ولتاژ در دو طرف خازن هم از دیگر علت های خراب شدن آن است. وقتی ولتاژ برق در حین عملکرد دستگاه افت کند، موجب می شود که خازن بیشتر از حد توانش به کمپرسور توان بدهد و عمر مفید خازن کوتاه می شود. یکی از وظیفه های خازن صاف کردن یا کاهش نوسان ولتاژی است. خازن ها دائماً کاهش ولتاژ لازم برای کمپرسور را تأمین می کنند. ضمن این که خازن ها عمر مشخصی دارند و وقتی عمر مفید آنها تمام شود باید برای تعویض آنها اقدام کرد.

معرفی بهترین مارک خازن کولر گازی

توان نگهداری انرژی الکتریکی در خازن همان ظرفیت آن است که واحد اندازه گیری ظرفیت آن را با فاراد نشان می دهند. 1 فاراد ظرفیت زیادی است. از واحد های کوچکتر هم در خازن استفاده می شود. ميكروفاراد، نانوفاراد و پيكوفاراد از فاراد کوچک تر هستند.

خازن کولر گازی 60+5 میکروفاراد را می توان یکی از با کیفیت ترین ها معرفی کرد که دارای دو خازن با ظرفیت های 50 و 60 میکروفاراد است. این خازن در برند پاناسونیک دارای قابلیت شارژ و دشارژ تا هزار بار در ساعت را دارد. دی الکتریک آن روغن گیاهی است. خازن 55+5 میکروفاراد برند بی کول را هم می توان یکی از بهترین ها دانست که ظرفیت آن 5 به علاوه 55 است. که دمای کاری 45 درجه سانتی گراد است. امیدوارم به پاسخ سوال بهترین مارک خازن کولر گازی را دانسته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

درخواست نمایندگی یا عامل فروش