بهترین مارک سیم برق ساختمان

فروشگاه بانه حراج یکی از بهترین مراکز خرید تلویزیون در تهران می باشد.

خرید تلویزیون در تهران را می توانید با بهترین قیمت از فروشکاه بانه حراج تهیه کنید.

برای مشاوره رایگان تماس بگیرید

09901680274

سیم های برق کاربردهای زیادی در انواع ساختمان های تجاری و مسکونی دارند. برق یکی از مهم ترین انرژی هایی است که در صنایع مختلف از آن استفاده می شود و لازم است که سیم ها از کیفیت خوبی برخوردار باشند. یکی از مهم ترین مسائلی که باید به آن توجه شود امنیت محیط است که با استفاده از سیم های با کیفیت بالا می توان به آن دست یافت.

برق اصلی ترین نیروی محرکه در بسیاری از کارخانه ها و صنایع است که بدون آن کاری از پیش نخواهد رفت. تولیدکننده ها در رقابت تنگاتنگی با یکدیگر هستند که هر چه رضایت مصرف کننده ها از آن بیشتر باشد، به شهرت بیشتری دست خواهند یافت و فروش بیشتری نیز خواهند داشت. 

مشخصات بهترین سیم برق ساختمان

بهترین مارک سیم برق ساختمان را می توان در بین تولیدکننده های ایرانی و خارجی یافت. این سیم ها دارای ویژگی های زیر هستند:

در ساخت سیم برق از مفتول مس خالص استفاده می شود.  

سطح سیم ها براق و یکنواخت است. سیم ها در معرض شعله ممکن است تغییر رنگ بدهند. بعد هم فوری سیاه می شوند.

برای قطر سیم ها و تعداد رشته ها استانداردهایی از پیش تعیین شده است.

اندازه سطح مقطعی که روی بسته بندی سیم ها آورده شده است با واقعیت مطابقت دارد.

هادی کابل های برق با کیفیت، نرم و منعطف است، ولی حالت فنری ندارد.

مشخصات سیم برق ساختمان نامرغوب

در بالا به مشخصات بهترین مارک سیم برق ساختمان اشاره شد. اما سیم های نامرغوبی هم در بازار موجود هستند که از کیفیت کافی برخوردار نیستند. سیم ها و کابل ها هادی ناخالص دارند و ظاهرشان کدر، سخت و شکننده است. ضمن این که حالت فنری هم دارند. 

یکی از مهم ترین مسائلی که در زمان تهیه سیم برق نامرغوب باید به آن توجه شود امنیت آن است. آمارها نشان می دهد که استفاده از کابل های بی کیفیت و نصب نادرست آنها یکی از اصلی ترین عواملی است که به بروز آتش سوزی منجر می شود. توجه نکردن به کیفیت سیم ها موجب می شود که اتفاق های ناگواری در ساختمان ها رخ دهد و گاهی خسارت های جبران ناپذیری را به دنبال دارد.

کابل برق محصولی صنعتی است که باید استاندارد باشد و تولید غیر استاندارد به ضرر مصرف کننده ها تمام می شود. نه تنها ممکن است آتش سوزی به دنبال داشته باشد، بلکه به اتلاف انرژی نیز منجر می شود. بخش زیادی از انرژی برقی که بابت آن هزینه پرداخت می شود، در کابل های برق غیر استاندارد به هدر می رود. 

اهمیت کیفیت سیم برق ساختمان

بهترین مارک سیم برق ساختمان و تهیه آن برای صنایع مختلف از اهمیت ویژه ای برخوردار است. موادی که در ساخت بخش رسانا و عایق کابل ها به کار برده می شوند، به صورت مستقیم در ظرفیت انتقال توان الکتریکی سیم ها اثرگذارند. مطابق با استانداردهای مرجع، سیم ها را با هادی مسی می سازند. استفاده از هادی آلومینیومی، آلومینیوم با روکش مسی و سایر آلیاژ ها در این سیم ها ممنوع است و کاربرد آنها با خطر همراه خواهد بود.

رسانایی آلومینیوم از مس پایین تر خواهد بود. آنها فقط در سیم های قدرت مفتولی و نیمه افشان با سطح مقطع 10 میلی متر مربع و بالاتر قابل استفاده هستند. استفاده این فلز در ساخت سیم برق به بالا رفتن حرارت در سیم ها در حین کار و همچنین سست شدن اتصال ها در کلید و پریزها منجر خواهد شد. البته دلیل اصلی آن بالا بودن ضریب انبساط طولی این فلز است. همه اینها در نهایت به بروز آتش سوزی منجر خواهد شد.  

نکات مهم هنگام خرید سیم و کابل برق

نکاتی که در زمان انتخاب بهترین مارک سیم برق ساختمان باید در نظر داشت عبارت اند از:

در زمان خرید باید به سراغ مارک ها و برندهای معروف رفت.

برای خرید بهتر است به فروشگاه های اینترنتی و حضوری معتبر سر بزنید. اعتبار فروشگاه می تواند متضمن کیفیت کابل برق باشد.

متناسب بودن مقطع سیم با محل قرارگیری در آن هم از نکات مهم است که باید به آن توجه شود.

باید به مسی یا آلومینیومی بودن بخش هادی سیم توجه شود.

روکش سیم باید صاف و یکنواخت و بدون پارگی باشد.

سیم باید نشان استاندارد داشته باشد.

در ساخت سیم از تعداد رشته های مختلفی استفاده می شود که در زمان تهیه باید به این مسئله توجه شود. 

اطلاعات نوشته شده روی بسته بندی سیم ها باید صحیح و خوانا باشد.  

سیم و کابل نباید به صورت فله ای تهیه شوند که اطلاعات به درستی روی آنها ثبت نشده است، به دلیل این که سیم ها متراژهای مختلفی دارند.

در زمان تهیه سیم و کابل به میزان عرضه و تقاضا باید دقت شود. در انتخاب بهترین مارک سیم برق ساختمان باید به نظرهای مشتریان توجه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

درخواست نمایندگی یا عامل فروش