برق خورشیدی خانگی

فروشگاه بانه حراج یکی از بهترین مراکز خرید تلویزیون در تهران می باشد.

خرید تلویزیون در تهران را می توانید با بهترین قیمت از فروشکاه بانه حراج تهیه کنید.

برای مشاوره رایگان تماس بگیرید

09901680274

هزینه برق خورشیدی خانگی

تهیه برق خورشیدی خانگی یکی از شیوه های تأمین انرژی است. انرژی یکی از مهم ترین دغدغه های دنیای پیشرفته امروز است که تهیه آن کار ساده ای نیست و گاهی هزینه های زیادی را تحمیل می کند. خورشید را می توان یکی از منابع تأمین انرژی پایان ناپذیر و تجدید پذیر به شمار آورد که از آن برای تولید نیروی برق استفاده می شود. به خصوص در کشور ما که آفتاب در بیشتر روزهای سال پرقدرت می تابد و چه بهتر از آن که بتوان از آن به بهترین شکل ممکن و برای تولید انرژی برق از آن بهره برد. کار گذاشتن پنل های خورشیدی حتی در ساختمان های مسکونی و خانه ها نیز امکان پذیر شده است.

پنل خورشیدی چیست؟

برق خورشیدی خانگی را می توان با استفاده از پنل های مخصوص این کار تأمین کرد. یکی از کاربردهای اصلی این پنل ها تولید برق اضطراری و همچنین رساندن برق به مناطقی است که دسترسی به آنها ساده نیست. از این پنل ها نه تنها در بیمارستان ها، بانک ها، اتوبان ها، چراغ های راهنمایی، پایه های روشنایی، دکل های مخابراتی و پارک ها می توان استفاده کرد، بلکه استفاده از آنها در خانه ها نیز ممکن شده است. حتی پنل های خورشیدی در اندازه های بسیار کوچک برای سفر نیز در بازار موجودند. این پنل ها فوتون ها را به انرژی برق بدل می کنند. با این برق می توان مدارهای الکتریکی را شارژ کرد.   

این پنل ها متشکل از تعداد زیادی سلول های خورشیدی هستند که هر یک از آنها از لایه های سیلیکونی درست شده اند. بار منفی در لایه های فسفری و بار مثبت در لایه های بور ایجاد می شوند. پنل خورشیدی به فوتون ها و ذرات نور این امکان را می دهد که الکترون های بدون اتم را به جریان الکتریسیته تبدیل کند. برای ساخت آنها از دسته های سیلیکونی استفاده می شود. این پنل ها با به کار بردن فوتون های نور خورشید به وسیله الکترون های کاربردی در سلول های سیلیکونی نور خورشید را به شکل برق در می آورند. آنها به شکل های مختلفی تولید می شوند و برای تولید برق خورشیدی خانگی هم به کار می روند.

انواع پنل خورشیدی خانگی

برای برق خورشیدی خانگی هم از همین صفحات سیلیکونی استفاده می کنند. آنها را به دو شکل مونو کریستال و پلی کریستال می توان یافت. نوع مونو کریستال از صفحات سیلیکونی ساخته می شود. کاربرد این نوع از پنل ها رایج تر از نوع پلی کریستال است و برای مکان هایی که به نور کم و گرمای بیشتر نیاز است به کار برده می شوند. پلی کریستال ها از چند قطعه سیلیکونی درست می شوند؛ همان صفحه های مربع شکلی که به رنگ آبی هستند. مهم ترین بخش این سیستم پنل خورشیدی است. هر پنل را می توان چند سلول خورشیدی دانست. سطح سلول های خورشیدی را با ماده ای می پوشانند که وقتی نور خورشید به آن می رسد به جریان الکتریسیته بدل شود.  

مبدل ها هم بخشی از این سیستم هستند که آنها جریان مستقیم را به شکل جریان متناوب در می آورند. این مبدل ها برای تولید برق خورشیدی خانگی به دو شکل سیستم تولید انرژی متصل به شبکه و منفصل از شبکه هستند. مهم ترین کاربردهای این پنل ها در ساختمان های مسکونی تأمین برق ساختمان، گرم کردن خانه، شارژ کردن باتری گوشی، گرم کردن آب، گرم کردن آب استخر، پخت و پز و تأمین برق سیستم تهویه است.  

مزایای پنل خورشیدی خانگی

مزایای برق خورشیدی خانگی و استفاده از پنل های خورشیدی در اماکن مسکونی عبارت اند از:

  • آلودگی پنل های خورشیدی بسیار پایین است.
  • این پنل ها دوستدار محیط زیست هستند.
  • این سیستم استهلاک کمی دارد و عمر آن طولانی است.
  • با استفاده درست از این پنل ها عمر آنها به سه دهه می رسد.
  • در صورتی که برقی که از پنل ها گرفته می شود بیشتر از نیاز باشد می توان برای فروش آن اقدام کرد که به نوعی درآمدزایی محسوب می شود.
  • با پنل ها می توان اشتغال زایی داشت و به اقتصاد کمک کرد.

معایب پنل خورشیدی خانگی

از معایب برق خورشیدی خانگی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یکی از مهم ترین معایب این پنل ها قیمت بالای آنها است که در زمان تهیه باید هزینه اولیه بالایی برای آنها در نظر گرفته شود، اما با مدیریت صحیح می توان از آنها در مدت طولانی استفاده کرد.
  • کارکرد پنل های خورشیدی به آب و هوا بستگی دارد. جانمایی این سیستم با در نظر گرفتن اقلیم انجام می شود. در صورتی که ساختمان در جایی باشد که روزهای طولانی از سال آب و هوا ابری است، انرژی برق به طور کافی تولید نخواهد شد.
  • در صورتی که کیفیت صفحات پنل خوب نباشد می تواند به طبیعت آسیب وارد کند.
مکان مناسب برای نصب پنل خورشیدی خانگی

برای نصب پنل ها و استفاده از برق خورشیدی خانگی اولین جایی که مناسب به نظر می رسد پشت بام است. برای کاربرد بهینه از پنل ها آنها را باید در جایی کار گذاشت که در معرض تابش نور زیاد باشند. آنها باید به طرف جنوب قرار بگیرند و در صورتی که امکان نصب آنها به سمت شرق و غرب وجود داشته باشد مشکلی ایجاد نخواهد شد. آنها را می توان روی زمین هم نصب کرد، به شرط این که فضای کافی وجود داشته باشد و سایه روی آنها نیفتد.  

دیدگاهتان را بنویسید

درخواست نمایندگی یا عامل فروش