انواع دکل های برق فشار قوی

فروشگاه بانه حراج یکی از بهترین مراکز خرید تلویزیون در تهران می باشد.

خرید تلویزیون در تهران را می توانید با بهترین قیمت از فروشکاه بانه حراج تهیه کنید.

برای مشاوره رایگان تماس بگیرید

09901680274

واحد یا سازه اصلی پشتیبان خط انتقال هوایی، دکل های انتقال نامیده می شود.انواع دکل های برق فشار قوی برای پشتیبانی از هادی های سنگین خط انتقال و متعلقات آن از فاصله ایمن کافی از سطح زمین یا سطح زمین برای انتقال مقدار زیادی نیرو در فواصل طولانی استفاده می شوند. این دکل ها خطوط انتقال را از بلایای طبیعی مانند زلزله، باد و غیره محافظت می کند.

انواع دکل های برق فشار قوی

  • برج های معلق
  • برج های تنش
  • برج های ترمینال
  • برج های انتقال
  • خود حمایتی

برج های معلق

برج هایی که فقط هادی ها را بالا نگه می دارند و هادی ها را نمی کشند، برج های تعلیق نامیده می شوند. عایق مورد استفاده در برج های تعلیق به صورت عمودی ارائه می شود. برج های معلق را برج های لنگر یا برج های مماس نیز می نامند

در خطوط انتقال، از دکل‌های تعلیق استفاده می‌شود که هادی‌های خط انتقال از بازوی متقاطع برج آویزان شده‌اند و کشش مکانیکی در هر طرف دکل یکسان است. برج های تعلیق فقط نیروی رو به پایین و جانبی را تحمل می کنند و نیروی طولی را تحمل نمی کنند. دکل های تعلیق برای اجرای مستقیم خط انتقال استفاده می شوند.

برج های تنش

دکل هایی که روی هادی های خط انتقال کشش دارند، برج های کششی نامیده می شوند. عایق های مورد استفاده در کشش به صورت افقی ارائه می شوند.

برج های کششی جایی هستند که خط جهت را تغییر می دهد یا زاویه ای دارد. دکل انتقال تعلیق برای خطوط مستقیم استفاده می شود و دکل های کششی در جایی که خط انتقال دارای زاویه است استفاده می شود. به برج کششی برج های انحرافی نیز گفته می شود.

برج های ترمینال

نوع خاصی از دکل‌های انتقال بن‌بست، دکل‌های ترمینال نامیده می‌شوند. برج ترمینال در جایی استفاده می شود که خط انتقال به پایان می رسد یا خاتمه می یابد و به تجهیزات پست متصل می شود.

برج های انتقال

در سیستم انتقال متناوب، از دکل های انتقال برای تغییر پیکربندی فیزیکی هادی های خط انتقال در سیستم چند فازی برای کاهش عدم تعادل ولتاژ در هادی های خطوط انتقال استفاده می شود.
جابجایی هادی های خط انتقال، اندوکتانس و ظرفیت متقابل خط انتقال را برابر می کند و عدم تعادل ولتاژ را در فازهای خط انتقال کاهش می دهد.

برج های خود نگهدار

برج های خود نگهدار به چهار نوع تقسیم می شوند:
1. برج های پایه باریک
2. برج های پایه گسترده
3. برج های مماس
4. برج های انحرافی

1. برج های انتقال پایه باریک
پایه برج پایه باریک کوچک یا باریک است. برج پایه باریک از ساختار مشبک زاویه، کانال با اتصال پیچ استفاده می شود. در برج پایه باریک فقط یک پایه برای هر چهار پا استفاده می شود.
دکل پایه باریک در جاهایی استفاده می شود که فضا برای نصب خط انتقال انتقال زیاد نباشد یا هزینه زمین بسیار بالا باشد. برج های پایه باریک بیشتر در شهرهایی که هزینه زمین بسیار بالاست استفاده می شود.
برج های پایه باریک در مقایسه با سایرین از فولاد کمتری استفاده می کنند اما هزینه پایه برج های پایه باریک بسیار بالا است.

2. برج های پایه گسترده
برج پایه عریض دارای پایه بزرگتر یا وسیعتر. در پایه عریض از شبکه برج با اتصال بو داده استفاده می شود. برج‌های پایه وسیع در جاهایی استفاده می‌شوند که فضا بزرگ‌تر باشد یا هزینه زمین کمتر باشد.
برج پایه عریض دارای پایه های جداگانه برای هر چهار پایه است. برج های پایه Broad در مقایسه با برج های پایه باریک، فولاد بیشتری تولید می کنند. هزینه فونداسیون در مقایسه با برج های پایه باریک کمتر است.

3. برج های مماس
برج مماس در جاهایی استفاده می شود که خط انتقال مستقیم باشد. دکل های مماس از عایق لاستیکی سیلیکونی نوع تعلیق استفاده می کنند که فقط هادی ها را در جهت پایین نگه می دارد. این عایق ها در جهت عمودی هستند.
4. برج های انحرافی
دکل های انحرافی در جایی استفاده می شوند که انتقال جهت خود را تغییر می دهد یا خط انتقال دارای زاویه ای است. این برج ها از عایق کششی استفاده می کردند که هادی را در جهت عمودی بالا می برد.

دیدگاهتان را بنویسید

درخواست نمایندگی یا عامل فروش