تابلو چنج اور اتوماتیک

فروشگاه بانه حراج یکی از بهترین مراکز خرید تلویزیون در تهران می باشد.

خرید تلویزیون در تهران را می توانید با بهترین قیمت از فروشکاه بانه حراج تهیه کنید.

برای مشاوره رایگان تماس بگیرید

09901680274

تابلو چنج اور اتوماتیک به دلیل کارایی که دارد روز به روز در بین مصرف کننده طرفداران بیشتر پیدا می کند. قطعی برق همیشه نارضایتی مصرف کننده ها را به دنبال داشته است. این مسئله در صنایع اهمیت بیشتری دارد، زیرا موجب از کار افتادن دستگاه ها و بیکار شدن کارکنان می شود. قطع برق ممکن است به علت بالا رفتن مصارف خانگی، استفاده از ماینرها و یا اتفاقات طبیعی مثل رعد و برق باشد. در مواردی هم به دلایل نقص سخت افزاری به وجود می آید.

وقتی برق قطع می شود، به این معنا است که همه وسایل برقی تا وصل شدن برق از کار می افتند. اگر فصل زمستان باشد و گرمای هوا وابسته به برق این مسئله می تواند آسیب های سنگینی داشته باشد. تهیه یک تابلوی برق چنج اور همراه با یک ژنراتور می تواند راه حل خوبی برای برطرف کردن قطعی برق باشد. با وجود یک تابلو چنج اور اتوماتیک بدون دخالت دست این تغییر سوئیچ از برق شهری به برق ژنراتور صورت می گیرد. تهیه این وسیله برای صنایعی که قطعی برق آنها را با مشکلات زیادی مواجه می کند می تواند راه حل مناسبی باشد.   

تعریفی از تابلو چنج اور

تابلو چنج اور اتوماتیک نوع تابلوی برق است. تابلوی برقی که به شکل خودکار میان دو ورودی جا به جایی به وجود می آورد. در نظر بگیرید که از یک ژنراتور اضطراری بتوان استفاد کرد که با قطع برق شهری به طور خودکار ورودی برق تغییر کند. در این مواقع ورودی برق از برق شهری به برق ژنراتوری اضطراری انتقال می یابد. به این معنا که از دو منبع ورودی یک خروجی داریم که در صورت برقرار نشدن اتصال هر کدام از دیگری استفاده می شود. مهم ترین مزیت وجود این تابلو برق این است که در صورت وجود آن هیچ قطعی برقی وجود نخواهد داشت.   

حالت های مختلف تابلو برق چنج اور

تابلو چنج اور اتوماتیک به طور کلی به سه شکل دیده می شود. یک حالت این است که وقتی برق شهر یا شبکه سراسری متصل است، خروجی ژنراتور قطع است و بعد از مدت زمان معینی مصرف کننده کلید برق شهر را وصل می کند. در حالت بعدی زمانی که برق شهر قطع می شود، بعد از مدت معینی اپراتور کلید برق ژنراتور را در تابلو به حالت وصل در می آورد و خروجی برق وارد مدار خواهد شد. در حالت سوم وقتی برق سراسری وصل می شود، بلافاصله برق ژنراتور اضطراری قطع خواهد شد و بعد از مدت معینی برق شهر وارد مدار می شود.   

وقتی برق شهر قطع است، سیستمی باید باشد که دیزل ژنراتور را روشن کند و پس از تثبیت ولتاژ و فرکانس کلید ژنراتور را به مدار وارد کند. کلیدهای کنتاکتور، کلید اتوماتیک و کلید دو طرفه برای این کار مورد استفاده قرار می گیرند.

اجزا و قطعات تشکیل دهنده تابلو چنج اور

تابلو چنج اور اتوماتیک با ظرفیت های مختلفی در بازار عرضه می شود. از قطعات تشکیل دهنده این تابلوها می توان به انواع کلید فرمان و چنج آور اشاره کرد. برد کنترل منبع برق اضطراری، میکروسوئیچ، ترمینال ها، کنترل فاز، تایمر و کنتاکتور از دیگر اجزای تشکیل دهنده این تابلوها به شمار می روند. این تابوها دارای شارژر باتری هم هستند.

نحوه کار تابلو برق چنج اور

تابلو چنج اور اتوماتیک در واقع ابزاری است که وظیفه خودکار تغییر منبع برق را بر عهده می گیرد. به این ترتیب، دیگر نیازی به تعویض دستی نیست. وقتی این تابلوی اتوماتیک نباشد مصرف کننده باید یک سوئیچ را بچرخاند تا برق مصرفی را از شبکه اصلی به ژنراتور بدل کند. در این تابلوها کار تعویض منبع جریان را یک کلید، دو کنتاکتور و دو کلید موتوردار به صورت خودکار انجام می دهند. در مواقع قطع برق دیزل ژنراتوری به شکل خودکار وارد مدار می شود و زمان وصل دوباره برق اصلی از مدار خارج می شود. نصب این تابلوها به هیچ وجه پیچیده نیست و کارکرد ساده ای دارند.  

چنج اور اتوماتیک برای انتقال برق از شبکه برق تجاری به ژنراتور محلی در موقع قطعی طراحی شده است. آنها را با نام سوئیچ های انتقال هم می شناسند. انواع مختلفی از این سوئیچ ها وجود دارد، اما همه آنها به دو شکل دستی یا اتوماتیک هستند. در این سیستم ها این احتمال وجود دارد که ورود جریان معکوس به ژنراتور اتفاق بیفتد که موجب بروز و ایجاد آسیب های مالی و در مواردی هم جانی می شود. ممکن است در زمان وصل دوباره برق اصلی جریان برق دوباره به ژنراتور وارد شود. بهتر است برای تهیه این تابلوها به افراد متخصص و شرکت های شناخته شده مراجعه کنید.   

دیدگاهتان را بنویسید

درخواست نمایندگی یا عامل فروش