استابلایزر سه فاز در چه شرایطی استفاده می شود؟

فروشگاه بانه حراج یکی از بهترین مراکز خرید تلویزیون در تهران می باشد.

خرید تلویزیون در تهران را می توانید با بهترین قیمت از فروشکاه بانه حراج تهیه کنید.

برای مشاوره رایگان تماس بگیرید

09901680274

بی ثباتی ولتاژ اصلی منبع تغذیه را در بسیاری از مناطق مشکلات زیادی را به بار می آورد. این مشکل به ویژه برای مناطق دور تر نسبت به نیرو گاه ملموس تر است. استفاده از استبالایزر سه فاز در چنین شرایطی بهترین راه حل واحدهایی است که ولتاژ آن از طریق خطوط طولانی برق تامین می شود. برای اطمینان از استانداردهای قابل قبول برای پارامترهای توان و محافظت از تجهیزات الکتریکی در برابر نوسانات برق. دستگاهی با توان حداکثر 15 کیلو وات برای یک خانه کاملاً کافی است. اگر سه فاز با ولتاژ 380 ولت به مصرف کننده متصل شود، لازم است استابلایزری که برای 3 فاز را وصل کنید. در مورد نحوه اتصال استابلایزر سه فاز برای خانه، ما بیشتر توضیح خواهیم داد.

ساختار استبالایزر سه فاز

از نظر ساختاری، یک تثبیت کننده سه فاز که برای ولتاژ 380 ولت طراحی و از سه دستگاه تک فاز تشکیل شده است که هر کدام یک ولتاژ تک فاز را تثبیت می کنند. اتصال یک تثبیت کننده که در یک شبکه سه فاز کار می کند باید کاملاً مطابق با دستورالعمل های رایج انجام شود.  قبل از شروع نصب باید به دقت دستور العمل ها را مطالعه کنید .

انواع روش اتصال استابلایزر سه فاز

با توجه به روش اتصال، دو نوع دستگاه وجود دارد. نمودار مدار این دستگاه ها دارای تفاوت هایی است. تثبیت کننده سه فاز نوع اول شامل سه ماژول با سه ترمینال است که سیم ها به آنها متصل می شوند. ورودی و خروجی سیم فاز را به این ترمینال ها و همچنین سیم خنثی را که برای ورودی برق، سه ماژول تثبیت کننده و مدارهای برق بار رایج است وصل کنید

یک استابلایزر سه فاز برای ولتاژ 380 ولت نوع دوم نیز شامل سه استابلایزر تک فاز است که هر کدام دارای چهار پایانه برای اتصال سیم می باشد. علاوه بر ورودی و خروجی سیم فاز، ورودی و خروجی سیم نول نیز باید به ماژول های تثبیت کننده از این نوع متصل شود. بنابراین در این مدار سیم خنثی ورودی برق به سیم نول شبکه برق تثبیت شده متصل نیست. اتصال این نوع استابلایزر در نمودار زیر نشان داده شده است. سیم های فاز قرمز، سیم های خنثی آبی هستند.

قوانین عمومی اتصال

پس از بازکردن بسته بندی، تثبیت کننده ولتاژ سه فاز باید قبل از بازکردن بسته بندی، بررسی و از نظر آسیب های مکانیکی و سایر موارد بررسی شود. اگر محصول در دمای منفی حمل شده است، دستگاه باید در اتاقی که قرار است نصب شود، نگهداری شود، مدت زمان لازم برای از بین رفتن یخ و بخار شدن میعانات روی قطعات.

دستگاه باید توسط یک فرد واجد شرایط وصل شود. اگر دستورالعمل ها الزامات مربوط به پرسنل اتصال را مشخص می کند، باید آنها را رعایت کرد. الزامات، به عنوان یک قاعده، در دسترس بودن گواهینامه برای یک گروه ایمنی الکتریکی خاص است. اتصال خود تثبیت کننده سه فاز باید مطابق با مدار الکتریکی متصل به محصول انجام شود.

ابتدا تثبیت کننده در محلی که کار می کند نصب می شود. دستگاه باید در یک اتاق خشک نصب شود که در معرض گرد و غبار رسانا نباشد. در حین کار، هوا باید به منافذ تهویه در محفظه دستگاه برای خنک کردن عادی عناصر الکتریکی حاوی مدار تثبیت کننده ارائه شود. محیط محل نصب استابلایزر نباید حاوی مواد تهاجمی باشد که بتواند عایق و قطعات فلزی دستگاه را از بین ببرد. محدوده دمای محیط، فشار اتمسفر و رطوبت باید با مقادیر مشخص شده در دفترچه راهنمای دستورالعمل مطابقت داشته باشد. باید به خاطر داشت که نقض شرایط نصب و بهره برداری مستلزم امتناع از تعمیر و نگهداری گارانتی است.

اتصال مدارهای برق ورودی که از طریق آنها ولتاژ شبکه تامین می شود باید از طریق کلید (مدار شکن) انجام شود که جریان نامی آن با توجه به جریان بار متصل به تثبیت کننده انتخاب می شود. قطع کننده مدار باید از طریق قطع جریان در برابر اتصال کوتاه محافظت کند و همچنین در برابر جریان اضافه بار با تاخیر زمانی محافظت کند.

حفاظت

مدارهای زمین حفاظتی مطابق با EMP باید به ترمینال متصل شوند. تثبیت کننده سه فاز برای ولتاژ 380 ولت تنها در صورت وجود سیم خنثی به طور معمول کار می کند، یعنی شبکه الکتریکی متصل به دستگاه باید چهار سیم داشته باشد. سطح مقطع هادی هایی که مدارهای ورودی را به هم متصل می کنند و همچنین خروجی های تثبیت کننده باید با توجه به جریان بار انتخاب شوند. برای این کار می توانید از جدول PUE استفاده کنید. در مورد نحوه محاسبه مقطع کابل برای جریان، در مقاله جداگانه ای بررسی می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

درخواست نمایندگی یا عامل فروش