انواع کنترل فاز

فروشگاه بانه حراج یکی از بهترین مراکز خرید تلویزیون در تهران می باشد.

خرید تلویزیون در تهران را می توانید با بهترین قیمت از فروشکاه بانه حراج تهیه کنید.

برای مشاوره رایگان تماس بگیرید

09901680274

انواع کنترل فاز

انواع کنترل فاز با توجه به اصل عملکرد و ویژگی های ساختاری وجود دارد. رله های حالت جامد – از اجزای حالت جامد برای انجام عملیات سوئیچینگ بدون جابجایی هیچ قطعه ای استفاده می کند. کنتاکتور – یک رله بزرگ که برای تغییر مقدار زیادی توان الکتریکی از طریق کنتاکت هایش استفاده می شود. رله های الکترومغناطیسی را با اجزای الکتریکی، مکانیکی و مغناطیسی می سازند و دارای سیم پیچ های عامل و کنتاکت های مکانیکی است.

از این رو، هنگامی که سیم پیچ توسط یک سیستم تغذیه فعال می شود، تماس مکانیکی یا باز یا بسته می شود. سیستم تغذیه دارای 2 نوع AC و DC می باشد. رله حفاظت از اضافه بار حرارتی – بر اساس اصل اثر حرارتی انرژی الکتریکی کار می کند. هنگامی که جریان بیش از حد از مدار عبور می کند، مدار به دلیل افزایش دما در نوار دو فلزی باز می شود.

رله کنترل فاز چیست؟

رله کنترل فاز به عنوان رله نیز شناخته می شود، یک سوئیچ، یک کلید الکترومغناطیسی است. کنترل فاز جریان الکتریکی را از طریق یک سیم پیچ رسانا عبور می دهد و یک کلید را باز می کند و یا می بندد. همچنین از جریان مدار محافظت می کند. با استفاده از انواع کنترل فاز، کاربران نیازی به چرخاندن دستی سوئیچ برای جداسازی یا تغییر وضعیت مدار الکتریکی ندارند. در حال حاضر، رله‌های کنترل نقش مهمی در دستگاه‌های الکترونیکی امروزی بازی می‌کنند. آنها قطعات الکترونیکی هستند که قطعات الکترونیکی مانند موتورها، نیروگاه ها، سیستم های منبع تغذیه، ترانزیستورها و بسیاری دیگر را تامین می کنند.

درک نوع تماس رله

هر رله کنترلی یک نوع تماس مانند SPST-NO دارد اما به چه معناست؟

قطب ها تعداد مدارهای کنترل توسط یک کلید را نشان می دهند. پرتاب ها نشان دهنده تعداد موقعیت هایی است که سوئیچ می تواند اتخاذ کند.

Single Pole Single Throw، SPST، دارای دو ترمینال است که می توان آنها را متصل و جدا کرد. از جمله دو عدد برای سیم پیچ، چنین رله ای در مجموع دارای چهار پایانه است. پرتاب تک قطبی، SPDT، دارای یک ترمینال مشترک است که یکی از دو پرتاب دیگر را به هم متصل می کند. با احتساب دو عدد برای سیم پیچ، این رله در مجموع دارای پنج ترمینال است. صرف نظر از فعال یا غیرفعال بودن سیم پیچ، “A” یا “B” همیشه در حال استراحت است در حالی که دیگری برای تغذیه باید سیم پیچ باشد.

دو قطبی تک پرتاب، DPST برابر با دو SPST است که توسط یک سیم پیچ فعال می شود. با احتساب دو عدد برای سیم پیچ، این رله در مجموع دارای 6 ترمینال می باشد. Double Pole Double Throw، DPDT برابر با دو SPDT است که توسط یک سیم پیچ فعال می شوند. با احتساب دو عدد برای سیم پیچ، این رله در مجموع دارای 8 ترمینال می باشد.

تفاوت بین مخاطبین معمولی باز (NO) و معمولاً بسته (NC).

هنگامی که رله روشن می شود، هیچ کنتاکتی جریان را نمی دهد. این بدان معنی است که وقتی ولتاژ وجود دارد، کنتاکت بسته می شود و اجازه می دهد جریان از آن عبور کند. کنتاکت های NC زمانی که رله برق ندارد جریان را می دهد. در مقابل NO، کنتاکت NC باز می شود و جریان جریان را قطع می کند. *Change Over (CO) همان رله Double Throw (DT) است.

تفاوت بین رله کنترل فاز و کنتاکتورها

هر دوی این دستگاه های الکتریکی وظیفه یکسانی را برای سوئیچ کردن مدار انجام می دهند و حتی کنتاکتورها اصطلاحی برای رله های بزرگ است.

آیا این به این معنی است که استفاده از رله کنترلفاز یا کنتاکتور اشکالی ندارد؟ نه، و این دلیل است؟

خازن بار – رله های کنترلی به عنوان بارهای 10 آمپر یا کمتر طبقه بندی می شوند. در حالی که کنتاکتورها با بارهای بیش از 10 آمپر سروکار دارند. کنتاکتورها – کنتاکتورها عمدتاً برای کار با NO طراحی شده اند در حالی که رله کنترل می تواند روی NO یا NC کار کند.

کنتاکت های کمکی – کنتاکتورها اغلب با کنتاکت های کمکی که برای انجام عملکردهای اضافی استفاده می شوند، تناسب دارند، اما رله کنترل این کار را نمی کند.

ویژگی‌های ایمنی – از آنجایی که کنتاکتورها برای حمل بارهای بالا کار می‌کنند، معمول است که ویژگی‌های ایمنی مانند تماس‌های با فنر، مهار قوس و اضافه‌بار را تجهیز کنند.

کاربردها – کنتاکتورها معمولاً در کاربردهای 3 فاز ساخته و استفاده می شوند، اما رله بیشتر در کاربردهای تک فاز استفاده می شود.

تشخیص عدم تعادل ولتاژ

معمولاً اگر ولتاژ خط ورودی توسط شرکت برق دارای سطوح مختلف باشد، عدم تعادل ظاهر می شود. هنگامی که بارهای تک فاز روشنایی، خروجی های الکتریکی، موتورهای تک فاز و سایر تجهیزات در فازهای جداگانه متصل و به طور متعادل توزیع نمی شوند، ممکن است عدم تعادل رخ دهد.

در هر یک از این موارد، عدم تعادل جریان در سیستم ایجاد می شود که باعث کاهش راندمان و کاهش عمر موتور می شود.

یک ولتاژ نامتعادل یا ناکافی اعمالی به یک موتور سه فاز منجر به عدم تعادل در جریان در سیم پیچ های استاتور می شود که برابر با مقدار چندگانه عدم تعادل ولتاژهای بین فاز است. این لحظه به نوبه خود با افزایش گرمایش همراه است که دلیل اصلی تخریب سریع عایق موتور است.

دیدگاهتان را بنویسید

درخواست نمایندگی یا عامل فروش