فازمتر حرفه ای

فروشگاه بانه حراج یکی از بهترین مراکز خرید تلویزیون در تهران می باشد.

خرید تلویزیون در تهران را می توانید با بهترین قیمت از فروشکاه بانه حراج تهیه کنید.

برای مشاوره رایگان تماس بگیرید

09901680274

فازمتر حرفه ای چیست؟

فازمتر حرفه ای، برق یک ابزار اساسی است که برای آزمایش و شناسایی سیم، هادی فاز، کنتاکتور ها و اتصالات در تاسیسات الکتریکی که به عنوان آشکارساز ولتاژ یا جریان نیز شناخته می‌شود، استفاده می‌شود.

تستر فاز یا لاین را نئون اسکرو درایور یا پین تست نیز می‌گویند.

ساختار فاز متر حرفه ای

در زیر بخش های اصلی یک فازمتر حرفه ای آورده شده است.

  • میله و دهانه فلزی

این یک میله فلزی استوانه ای است. انتهای صاف (دهانه) به عنوان پیچ‌گردان یا رساناها/سیم‌های الکتریکی لمسی برای یافتن سیم‌های فاز یا برق استفاده می‌شود و انتهای دیگر به ترتیب به مقاومت، لامپ نئون، المنت و پیچ کلاهک فلزی متصل می‌شود. انتهای صاف میله فلزی استوانه ای نیز با پلاستیک عایق شفاف برای عایق کاری به جز دهانه پوشیده شده است.

  • بدنه و عایق

تمام این اجزا (مقاومت، لامپ نئون، عنصر یا فنر فلزی و پیچ درپوش فلزی) در یک بدنه عایق شفاف که از جنس پلاستیک قرار دارد. انتهای صاف میله فلزی استوانه ای نیز با پلاستیک عایق شفاف برای عایق کاری به جز دهانه کاور است.

  • مقاومت

مقاومت عنصری است که با عبور جریان از آن مخالف است. در فازمتر حرفه ای، مقاومت بین میله فلزی استوانه‌ای و لامپ نئون متصل می‌شود تا از جریان بالا جلوگیری کند و برای محافظت از لامپ نئون، آن را به مقدار ایمن کاهش می‌دهد. بدون مقاومت، جریان زیاد ممکن است به لامپ نئون آسیب برساند. علاوه بر این ممکن است استفاده از این ابزار بدون مقاومت خطرناک باشد.

  • لامپ نئون

لامپ نئون بین مقاومت و عنصر (بهار فلزی) متصل است. به عنوان لامپ نشانگر فاز استفاده می شود. هنگامی که جریان کمی از آن عبور می کند، لامپ نئون شروع به درخشش می کند. با توجه به حباب نئون، فازمتر حرفه ای درایور پیچ نئون نامیده می شود.

  • عنصر فلزی

از المنت ( فنر فلزی ) برای ایجاد اتصال بین لامپ نئون و پیچ درپوش فلزی استفاده می شود.

  • پیچ و گیره درپوش فلزی

پیچ درپوش فلزی برای سفت کردن تمام اجزای داخل شیار فازمتر حرفه ای استفاده می شود. علاوه بر این، پیچ درپوش فلزی با فنر (المان) و فنر (المان) با لامپ نئون وصل می شود. علاوه بر این از گیره برای نگهداری فازمتر حرفه ای در جیب استفاده می شود.

عملکرد

هنگامی که دهان (انتهای صاف میله فلزی) تستر فاز یا خط را با سیم زنده / داغ برهنه لمس می کنیم در حالی که یکی از انگشتان ما پیچ یا گیره درپوش فلزی فاز/لاین تستر را لمس می کند، مدار تکمیل می شود و جریان شروع به جریان می کند. در میله فلزی، از این رو لامپ نئون داخل تستر برق می درخشد.

میله فلزی به مقاومت متصل می شود که جریان بالا را به مقدار ایمن کاهش می دهد. جریان کاهشی از طریق لامپ نئونی که به (فارش فلزی) متصل است، می گذرد. فنر فلزی با پیچ کلاهک فلزی که در تماس انگشتان ما است وصل می شود. جریان بسیار کمی از بدن ما به زمین می گذرد و مدار را کامل می کند. هنگامی که لوپ مدار کامل شد، جریان برقرار و رشته لامپ نئون می درخشد. این نشان می دهد که سیم لمس شده با دهانه فازمتر حرفه ای داغ است.

اگر همان عملی را انجام دهیم که در بالا ذکر شد و لامپ نئون نمی درخشد، به این معنی است که سیم / هادی خنثی (-) است یا در سیم فاز منبع تغذیه وجود ندارد یا سیم فاز از وسط شکسته شده است.

ملاحضات امنیتی

  • هرگز سعی نکنید بدون راهنمایی و مراقبت مناسب روی برق کار کنید.
  • فقط با حضور افرادی که دانش خوب و کار عملی برای مقابله با برق دارند، روی برق کار کنید.
  • سیم باز را لمس نکنید/حتی فازمتر حرفه ای هادی عدم وجود فاز یا منبع داغ را نشان می دهد.
  • از لاین تستر فقط با ولتاژ 100-500 ولت استفاده کنید.
  • از تستر فاز یا خط با ولتاژ بالا استفاده نکنید.
  • به دسته فازمتر ضربه نزنید، در غیر این صورت ممکن است لامپ یا عنصر نئون آسیب ببیند.
  • انجام کارهای برقی خودتان در برخی مناطق خطرناک و همچنین غیرقانونی است. قبل از انجام هرگونه تغییر در اتصال سیم کشی برق، با برقکار مجاز یا شرکت تامین برق تماس بگیرید.
  • الکتریسیته دشمن ماست، اگر به آن فرصت بدهید تا شما را بکشد، به یاد داشته باشید که آنها هرگز آن را از دست نخواهند داد. لطفاً هنگام انجام عملی این آموزش، احتیاط و دستورالعمل ها را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

درخواست نمایندگی یا عامل فروش