بانک خازنی برای منزل

فروشگاه بانه حراج یکی از بهترین مراکز خرید تلویزیون در تهران می باشد.

خرید تلویزیون در تهران را می توانید با بهترین قیمت از فروشکاه بانه حراج تهیه کنید.

برای مشاوره رایگان تماس بگیرید

09901680274

تابلوهای بانک خازنی مجموعه ای از خازن ها هستند که توان راکتیو را کنترل می کنند. در این بانک ها دو نوع کنتاکتور خازنی و معمولی را به کار می برند. کنتاکتورهای معمولی زودتر آسیب می بینند و برای تعمیر به زمان بیشتری نیاز دارند. اما تعمیر کنتاکتورهای خازنی با سرعت بیشتری صورت می گیرد. این تابلوها قابلیت ذخیره برق و تصحیح جریان نسبت به ولتاژ و صاف کردن شکل آن را بر عهده می گیرند.

استفاده از این تابلوهای بانک خازنی بسیار به صرفه است. نه تنها در صنایع مختلف می توان آنها را کار گذاشت، بلکه از آنها می توان در ساختمان های مسکونی نیز استفاده کرد. بانک خازنی برای منزل دارای چه مشخصاتی است و آیا آنها را می توان برای همه مجتمع های مسکونی و تجاری به کار برد؟

نصب بانک خازنی در منازل مسکونی

در زمان نصب بانک خازنی برای منزل باید به این نکته توجه شود که کنتور آن دارای شمارنده توان راکتیو باشد. برای فهمیدن این مسئله می توان فیش برق دوره ای را بررسی کرد که شرکت برق آن را اعلام می کند. در صورتی که در فیش برق به دلیل وجود توان راکتیو جریمه دیده شود، باید به این مسئله که بانک خازنی چطور نصب شود توجه کرد. به طور معمول نوع بارهای این مجموعه ها دارای هارمونیک حد مجاز است و در  اندازه ای نیست که مصرف کننده را به استفاده از فیلتر هارمونیک سری با خازن وادار کند.

ضمن این که لازم است بانک های خازنی به صورت خودکار و فرمان رگولاتور باشند و نه به شکل ثابت. زیرا در منازل مسکونی در ساعت های مختلف نمودار مصرف یکنواخت نیست. نکته ای که باید مد نظر داشت ظرفیت این بانک های خازنی است که لازم است مصرف کننده ها اطلاعات ساختمان مسکونی مانند ظرفیت ترانس، آمپر مصرفی و نیز ویژگی های بارهای گوناگون را با فیش برق دوره ای در زمان تهیه بانک خازنی به همراه داشته باشند.   

نصب بانک خازنی برای منزل به صورت دیواری و در ابعاد مناسب با توجه به نیاز ساختمان انجام می شود. جنس آنها از نوع پلی استری و ضد آتش سوزی است و دارای IP55 و نصب بیرونی هستند. 

انتخاب بانک خازنی مناسب منزل

در زمان انتخاب بانک خازنی برای منزل باید چند مورد در نظر گرفته شود. برای انتخاب آن باید به نیازهای مختلف مصرف کننده توجه شود. بانک های خازنی در پله بندی و ظرفیت های گوناگون در بازار در دسترس هستند. بانک های خازنی به صورت خودکار و رگولاتوری هستند و مجهز به کنتاکتورهای ویژه خازنی برای فرمان قطع و وصل به پله های خازنی اند. خازن های آنها هم همگی ولتاژ نامی 440 ولت دارند. ظرفیت آنها از 20 تا 100 کیلووار است که نیاز تعداد زیادی از مصرف کننده ها را برآورده می کند.

با چند روش می توان از این که یک ساختمان مسکونی به بانک خازنی نیاز دارد یا نه آگاه شد. اولین روش تعیین تعداد مصرف کننده هایی است که در ساختمان هستند. دومین روش با استفاده از مشخصاتی است که در قبض برق قید می شود که در بالا به آن اشاره شد. روش بعدی هم به کار بردن دستگاه پاور آنالایزر است که با آن می توان اطلاعات را در یک بازه زمانی مشخص ثبت کرد. این شیوه را می توان دقیق ترین راه انتخاب تابلو برق مناسب دانست. 

مزایای بانک های خازنی در ساختمان های مسکونی

بانک خازنی برای منزل دارای مزایایی است که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مهم ترین مزیت آنها کاهش توان راکتیو در مدار است.

هزینه های برق را تا حد زیادی پایین می آورند.

خرابی سیستم را کم می کنند و بازده را بالا می برند.

ضریب توان شبکه را بالا می برند و عدد آن را به یک می رسانند.

افت ولتاژ را جبران می کنند، آن را تنظیم می کنند و ثابت نگه می دارند.

قیمت تابلو بانک خازنی در منازل

قیمت بانک خازنی برای منزل با در نظر گرفتن مشخصات آن تعیین می شود. از این بانک ها هم در ساختمان های مسکونی و هم در صنایع کوچک و بزرگ، هتل ها و ساختمان های اداری و همچنین بیمارستان ها استفاده می کنند. در واقع، آنها را در مراکزی که مصرف برق بالایی دارند به کار می برند. زیرا بار مورد استفاده در ساختمان های بزرگ بار سلفی است. مصرف برق و فیشی پرداختی آن یکی از مهم ترین مسائلی است که صنایع مختلف با آن درگیر هستند و به همین دلیل هر چقدر که قیمت بانک خازنی بالا باشد باز هم در طولانی مدت به صرفه خواهد بود. 

دیدگاهتان را بنویسید

درخواست نمایندگی یا عامل فروش