انواع موتور برق

فروشگاه بانه حراج یکی از بهترین مراکز خرید تلویزیون در تهران می باشد.

خرید تلویزیون در تهران را می توانید با بهترین قیمت از فروشکاه بانه حراج تهیه کنید.

برای مشاوره رایگان تماس بگیرید

09901680274

انواع موتور برق کاربردهای مختلفی در صنایع گوناگون دارند. موتور برق وسیله ای است که برای تولید برق از آن استفاده می کنند و سوخت آن می تواند بنزین، گاز و گازوئیل باشد. این دستگاه انرژی مکانیکی را به انرژی برق بدل می کند. موتورها در محیط هایی بیرون از محیط شهری استفاده بسیاری دارند. از استخرها، آب نماها، ویلاها و باغ ها بدون موتور برق نمی توان در بیشتر مناطق به خصوص دور از شهر نمی توان استفاده کرد.  

یکی از کاربردهای مهم این موتورها در زمان قطع برق سراسری است. در ساختمان های مسکونی که قطعی برق آسیب های جبران ناپذیری را به دنبال دارد، از این وسیله برای تأمین برق بهره می برند. این دستگاه دارای دو بخش اصلی موتور و مولد برق است که به شکل پکیج قابل تهیه هستند. موتورهای برق از نظرهای مختلفی دسته بندی می شوند.

مکانیزم راه اندازی موتورهای برق

انواع موتور برق با مکانیزم های مختلفی کار می کنند. موتور برق هندلی مکانیزم خودش را دارد. در این نوع موتور برق وقتی به چنگک طناب کشش وارد می شود، طناب از سیم پیچ بیرون می آید و میل لنگ چرخانده می شود تا در نهایت موتور برق روشن شود. این نوع موتورهای برق را برای توان های میان ۱ تا ۳ کیلووات طراحی کرده اند و گزینه مناسبی برای مسافران به شمار می روند.

موتور برق استارتی دارای یک سوئیچ است که برای راه اندازی به یک دکمه نیاز دارد. از آنجا که کار با این موتورهای برق ساده است در بین مصرف کننده ها طرفداران زیادی دارد. این مکانیزم در توان های بالاتر از ۳ کیلووات کاربرد دارد.

موتور برق امرجنسی نوع دیگر است که به یک کنترل پنل ATS مجهز است. وقتی برق قطع می شود، سوئیچ انتقال خودکار به موتور برق دستور می دهد تا روشن شود. پس از چند ثانیه موتور روشن می شود و جریان برق وارد مدار می شود. این وسیله در ابزارهایی که مدام به برق وصل هستند به شکل پیوسته جریان برق را پایدار نگه می دارد و از آسیب های افت ولتاژ جلوگیری به عمل می آورد. 

انواع موتورهای برق بر اساس سوخت مصرفی

انواع موتور برق از نظر سوخت مصرفی عبارت اند از:

·        موتور برق بنزینی به دلیل سهولت استفاده و تأمین سوخت طرفداران زیادی دارد. این وسیله موجب می شود تا ژنراتور سوخت حاصل از احتراق را که به وسیله جرقه شمع صورت می گیرد به انرژی مکانیکی و بعد به انرژی برق بدل می کند.

·        موتور برق دیزلی برای کار کردن از گازوئیل استفاده می کند. احتراق سوخت با متراکم شدن پیستون انجام می شود که قدرت موتور را چند برابر از مدل بنزینی بالاتر کرده است. از نظر اقتصادی این موتور برق به صرفه تر است.

موتور برق گازی با گاز طبیعی کار می کند و به دلیل سوخت تمیز و ارزانی که دارد برای مصرف های خانگی مورد استفاده قرار می گیرد. طول عمر این موتور از انواع دیگر بیشتر است.  

انواع موتورهای برق بر اساس شاسی

انواع موتور برق بر اساس شاسی به دو نوع کانوپی دار و بدون کانوپی تقسیم می شوند:

·        کانوپی یک محفظه است که برای جلوگیری از صداهایی که در حین کار موتور برق ایجاد می شود روی آن کار گذاشته می شود. نام دیگر آن اتاق سایلنت است. موتورها در موقع کار کردن صداهای زیادی ایجاد می کنند و می توانند به منبع آلودگی صوتی تبدیل شوند. این محفظه ها در کم کردن صدای آنها بسیار مؤثر واقع می شوند. در ساختمان ها و مجتمع های مسکونی کاربرد زیادی دارد.  

·        موتورهای برق بدون کانوپی در توان های بالا یعنی تا ۱۵ کیلووات در صنایع مختلف کاربرد دارند. این موتورها را در فاصله ای ۷ متری کار می گذارند. به این ترتیب، از صدای تولید شده از موتور برق کم می شود و نیازی به اتاق سایلنت ندارد. 

انواع موتورهای برق بر اساس ولتاژ خروجی

انواع موتور برق از نظر ولتاژ هم دسته بندی مختلفی دارند. در زمان خرید موتورهای برق باید مشخص شود که به چه ولتاژ برقی نیاز است. در واحدهای مسکونی کوچک از نوع تک فاز استفاده می شود و در صنایع بزرگ نوع سه فاز را به کار می برند:

·        برقی که در همه ساختمان های مسکونی استفاده می شود از نوع تک فاز هستند. ولتاژ ۲۲۰ ولت و فرکانس ۵۰ هرتز در کشور ما استاندارد است. در برق از نوع تک فاز دو رشته سیم وجود دارد که یک رشته سیم فاز ۲۲۰ ولت متناوب و رشته دیگر نیز نول است.  

·        در نوع سه فاز به یک نول و سه فاز مجهز است که به وسیله مینیاتوری سه فاز به سیستم وارد می شوند. وقتی جریان برق مصرفی سه فاز ۳۸۰ ولت است، باید از موتور برق سه فاز متناسب استفاده کرد. در صورتی که لازم باشد هم زمان از برق تک فاز هم استفاده شود می توان یک رشته فاز را با یک نول مجزا به کار برد. 

دیدگاهتان را بنویسید

درخواست نمایندگی یا عامل فروش